Handige tips om meteen toe te passen
Gelukkig kan ik klanten die bij mij een LinkedIn-cursus komen volgen veel leren. Met mijn hands-on trainingen gaan zij met een up-to-date en volledig profiel de deur uit. Daarom wil ik je graag een paar van mijn tips geven, waar je veel aan kunt hebben voor jouw LinkedIn-profiel. Ik besef dat het maar een paar tips zijn, maar wel hele belangrijke. Er valt zoveel te vertellen over het profiel op LinkedIn, dat ik in een volgende blog andere hele goede tips zal geven.
Updates uitzettenVoordat je wijzigingen gaat toepassen, zet je de updates uit (rechts op het profiel te vinden). Hiermee voorkom je dat iedere wijziging die je aanbrengt in het profiel, in de statusupdates op de startpagina te zien is voor jouw connecties. Dit wordt soms gezien als spammen. Vergeet niet om deze statusupdates weer aan te zetten als je klaar bent met wijzigen. Wanneer de updates uitstaan, kunnen anderen jouw profiel gewoon bekijken. De LinkedIn headlineJe LinkedIn headline is de subtitel die onder jouw naam staat. Deze regel kun je helemaal zelf inrichten. Automatisch zet LinkedIn je huidige functie en je huidige werkgever op deze plaats, maar je kunt hier dus handmatig een eigen tekst invoeren. Het is een belangrijke regel, omdat deze onder andere getoond wordt in de zoekresultaten op Google. Je LinkedIn headline ofwel kopregel staat op je profielpagina onder je naam. Door op het potloodje te klikken of op de headline zelf kun je de tekst eenvoudig aanpassen. Je headline mag 120 tekens bevatten. In previews (bijvoorbeeld in je bijdragen op tijdslijnen en in groepen) worden alleen de eerste 80 tekens van je headline weergegeven. De juiste zoekwoorden vindenDoor de juiste zoekwoorden te gebruiken kun je jouw werkervaring, vaardigheden en ambities goed zichtbaar maken voor jouw doelgroep. Hier heb je verschillende mogelijkheden voor
De samenvatting op LinkedInIn de samenvatting communiceer je met de bezoeker en je heet hem welkom. Het is belangrijk dat je duidelijk voor ogen hebt voor welke doelgroep je de samenvatting schrijft. Richt je op deze groep door woorden te kiezen die in deze groep gangbaar zijn. Dit kunnen dezelfde zoekwoorden zijn als eerder benoemd. Voor welke branche werk je, voor welke leeftijd, in welke functies werken de klanten en opdrachtgevers? De samenvatting is dé gelegenheid om jezelf op LinkedIn te presenteren en te laten zien wat je kwaliteiten zijn. Het schrijven van de samenvatting: waar let je op?Begin de samenvatting met aan te geven welk probleem je op kunt lossen voor de klant en nodig deze uit tot contact door je telefoonnummer en e-mailadres te vermelden. Meestal scant een bezoeker jouw profiel. Het wordt dan niet van boven naar beneden gelezen. Het is belangrijk om te beginnen met jouw specifieke waarde voor de klant en opdrachtgever. Als je hiermee de interesse van de klant kunt vangen, kun je daarna meer over jezelf vertellen, ervaring en kwaliteiten en uitgebreider wat je een opdrachtgever en klant kunt bieden. Ga dieper in op welke problemen je voor hen kunt oplossen. Belangrijk is ook om behaalde resultaten te vermelden. LinkedIn-logoAls je LinkedIn-profiel helemaal up-to-date is, dan wil je dat mensen er een kijkje gaan nemen. Het LinkedIn-logo kun je gebruiken in je e-mailhandtekening, op je website of in je online Curriculum Vitae. De badges plak je door middel van HTML codes.
|
Wil je meer tips of persoonlijk advies over jouw profiel op LinkedIn? Bel me dan gerust op 06 1195 1814 of mail me naar jose@keemsocialmediatrainingen.nl