Keem Social Media Trainingen : Zakelijk Facebook
Hoe krijg je meer klanten op je Zakelijke Facebook

Sinds 2015 past Facebook heel regelmatig de zakelijke pagina aan. Zo is het bereik van de berichten minder groot dan voorheen. Dit betekent meer focus  op hoe we ons bericht op Facebook zetten. Ook is het belangrijk dat we precies weten wie we als klant willen, dus we moeten onze doelgroep goed kennen. Want pas dan kun je berichten sturen, die afgestemd zijn op de juiste bezoekers.

Er zijn veel mogelijkheden om het bereik van de pagina te vergroten.

De Page Plugin

FB likebox 25052015

 

De Page Plug-in : bezoekers van je website kunnen via de Page Plug-in jouw Facebook pagina liken.

Meer actie, meer fans  Behalve de Page Plugin zijn er meer tips om actie op de pagina te krijgen:

  • Vraag letterlijk om likes, reacties en delen van het bericht. Onderzoek heeft uitgewezen dat bezoekers dit dan sneller doen.
  • Deel interessante content, waar de klant iets aan heeft en kan toepassen in zijn eigen praktijk. Deel af en toe ook een grapje, iets leuks om te lachen.
  • Reageer op reacties op jouw posts. Dat maakt de pagina levendig.
  • Post actuele zaken. Facebook zet je hoger in de ranking.

 

Meer afbeeldingen maken de pagina aantrekkelijk en levendig. De berichten vallen veel meer op. Kijk eens naar het fotobewerkingsprogramma Canva  Ik heb o.a. de cover van mijn Facebookpagina in Canva gemaakt. Je kunt ook heel gemakkelijk tekst toevoegen aan een foto in dit programma.

Adverteren: Voor jouw pagina kun je op Facebook op verschillende manieren adverteren. Je kunt de pagina promoten, meer vind-ik-leuks genereren en berichten promoten. Voordelen van adverteren op Facebook zijn dat je precies kunt budgetteren hoeveel geld je uit wilt geven. Verder kun je ook voor een heel gerichte doelgroep adverteren. Meer informatie hierover zal ik in een volgende blog behandelen.