En is lokaal adverteren iets voor jouw bedrijf?

Bedrijven die klanten in de buurt willen bereiken, kunnen lokaal adverteren via Facebook. Zo kun je jouw doelgroep heel gericht bereiken.

Facebook advertentie

 Bij het maken van een advertentie kies je voor “mensen in de buurt van je bedrijf bereiken”. Dit vind je onder het kopje “Stap 1 : Maak een campagne”en vervolgens “Kies een doelstelling voor je campagne”. Daarna kies je voor de doelstelling “lokale bekendheid”.

Er wordt een flexibele straal rondom jouw bedrijf voorgesteld. Deze heeft te maken met hoeveel mensen er in het gebied rondom het bedrijf wonen. De advertentie wordt getoond in het nieuwsoverzicht.

Er zijn verschillende Call to Actions standaard opgenomen:

  • Vind ik leuk
  • Routebeschrijving
  • Nu bellen
  • Bericht sturen
  • Meer informatie

Via “aanzet tot actie” kun je een knop uitkiezen.

Heb je als bedrijf meerdere locaties, dan heb je per locatie een eigen Facebookpagina nodig met een uniek adres om de functie “lokale bekendheid” te gebruiken.

 

Facebook advertentie

Deze advertentie heeft 1 dag actief op Facebook gestaan en had meer dan 5.700 views.

Wanneer keurt Facebook een advertentie af?

Als er teveel tekst in de afbeelding van de advertentie staat. De tekst mag niet meer dan 20% van de afbeelding beslaan.

Facebook adverteren

Deze afbeelding bevatte teveel tekst en werd afgewezen.

Uiteindelijk werd alleen de tekst  info 06 1195 1814 geaccepteerd.

Facebook heeft een rastertool. Dit is een hulpmiddel waarin je de afbeelding kunt uploaden. Er wordt aangegeven wanneer de tekst meer dan 20% beslaat.

Soms wil je de naam Facebook vermelden in een advertentie. Ikzelf doe dat bijvoorbeeld omdat ik trainingen Facebook geef. Je bent dan gebonden aan de regels die Facebook hanteert.

Doe dit wel

  • ‘Facebook’ met een hoofdletter ‘F’ schrijven
  • Het woord ‘Facebook’ weergeven met hetzelfde lettertype en dezelfde stijl als de inhoud eromheen

Doe dit niet

  • Het Facebook-logo gebruiken in plaats van het woord ‘Facebook’
  • Facebook in het meervoud, als werkwoord of als afkorting gebruiken
  • Een alternatieve versie van het Facebook-logo in de afbeelding van je advertentie gebruiken.

Adverteren op Facebook kan je naamsbekendheid aanzienlijk vergroten. Je kunt producten dichtbij de klant brengen, omdat je je kunt richten op een specifieke doelgroep.